woensdag 6 januari 2010

Happy New Year

Oudejaarsavond vieren Ghanesen in de kerk. Een extra lange mis, tot het middernacht is. Helaas gemist dit jaar, maar wie weet waar ik volgend jaar zal zijn. Verkleed als Russin op een wodka party aan de Amsterdamse grachten zoals dit jaar, of een kerkdienst vol gezang met je handen omhoog en ogen dicht. We’ll see….

De eerste dag werken na oud & nieuw is hier wel een opluchting. Geen kleffe zoenen te dicht bij je mond van mannelijke collega’s waar je geen zin in hebt. Geen te lang vastgehouden hand, maar een stralend “happy new year and God bless you” roept men elkaar toe. “And warm regards to your husband” riepen de mannen van Barclays Bank nog in koor er achter aan. Wat toch aardig is, want ze kennen mij en Taco alleen onrustig schuivend op een stoeltje en zachtjes vloekend, omdat we al weer 3 uur moet wachten voor ik geld kan opnemen van mijn dollarrekening.

Happy new year dus allemaal en God bless you. Ik ben mijn winterdip weer te boven.