donderdag 27 mei 2010

De groeten aan de rimboe, ik heb meer zin in het kopen van een krokodillen leren tas. Daarom kom ik lekker een weekje naar huis! 25 juni-2 juli. Het lijkt me heerlijk om jullie allemaal te zien. Alleen lukt dat natuurlijk niet. Bij deze baal ik daar al van en voor de duidelijkheid: het zegt niks over hoe lief ik je vindt, maar meer over hoe ver weg of dichtbij je van de Amsterdamse grachtengordel verwijderd bent, het aantal uren in een dag en het feit dat, gezien de ervaring afgelopen kerst, Taco mij waarschijnlijk aan de tafelpoot vast gaat binden.

En jullie hebben ook nog andere dingen te doen dan met mij in de Bakkerswinkel te zitten. Werken en kinderen opvoeden enzo. En facebooken natuurlijk. Maar wie weet kan ik deze en gene wel overhalen om ‘ineens snotverkouden niet te kunnen werken’ en toch een koffietje met mij te drinken. Desgewensd kan ik ook wat tropische ziektes importeren zodat we gezellig met een beetje malaria aan de bar kunnen hangen. Of pastasalades eten in het park. Of kampvuren bouwen op ons balkon. En vieren dat ik de week daarvoor dan toch echt een volwassen vrouw met kleine lachrimpeltjes ben geworden natuurlijk. Overigens trek ik het tot nu toe best goed, dat 30 worden. Ben er bijna trots op, al heb ik er niet echt veel voor hoeven doen. Maar tzt kan ik vast wel een borrel gebruiken. Of twee. En een taart.