donderdag 11 februari 2010

Big Apple

Nog een paar weken en ik ruil mijn auto, personal trainer en kamer hier in voor gele taxi’s, rokerige jazz clubs en joggen door Central Park. Voor eventjes....

Geen idee waarom het daar de Big Apple heet eigenlijk, maar ik kan niet wachten om de stad van Carry en Big verder te gaan verkennen. Ben twee keer in New York geweest en tot mijn eigen verrassing eigenlijk vond ik het helemaal het einde. Niet om levenslang te wonen, -ik wil toch wel graag een tuin later- maar wel voor een maand.

In april en juli verlaat ik dit continent voor een cultuur shockje in New York. Waarom zou je tenslotte cursussen kiezen die in Sierra Leone of Lagos zijn, als je ook kan studeren aan NYU?

Extra bonus is dat Amerikaanse vriendin uit Rome die ik de afgelopen 10 jaar maar 2 keer heb gezien me haar kind komt showen. En als ketchup op de hamburger komt Taco ook om mijn creditcard te beheren op 5th Avenue. En om te fantaseren over een leven als New Yorkers natuurlijk en even net te doen alsof we daar wonen....