maandag 23 november 2009

vissenkoppen

Ik kan tegenwoordig al aardig met mijn hand eten. Met je handen eten is geen kunst denk je misschien, maar forget it. Met 1 hand is namelijk best lastig. En je wilt niet je linkerhand er bij nemen, want dan kijkt iedereen je verbijsterd aan waarom je de wcborstel gebruikt als vork. Of in elk geval stel ik me dat zo voor dat ze dat dan denken.

Een vis ontleden met 1 hand is dus best een werkje. En als het menu alleen vissenkoppen is, beperk ik me vaak tot rijst. Geit is ook nog geen favoriet en er schijnt ook kattenvlees te worden gegeten. Voor het geval ik nu al mijn potentiele bezoek verjaag: er is ook lekkere tilapia te koop op straat en er is een heerlijke pizzaria hier. Je kan zelfs sushi krijgen. Als je maar de gemiddelde Amsterdamse prijs betaalt. En als je maar niet met je ghanese collega's gaat lunchen, want dan hang je voor een vissenkop. Gelukkig krijg ik een hele koffer vol bammetjes met zonnepitten, ontbijtkoeken en sultana's eind deze week. Dan kan ik af en toe de lunch skippen. En voor mijn bezoek zal ik elke dag koken en op etentjes trakteren, beloofd!