maandag 12 oktober 2009

genieten van de regen

Je land verlaten kan rare gevolgen hebben. Ik geniet van de regen en van het feit dat ik nog een keertje mijn rode regenlaarzen aan kan. Ik houd ineens van fietsen door straten waar ook trams rijden en veel toeristen lopen. En ik heb zin om heel lang met veel wind tegen door winderige polders te rijden. Maar daar hield ik eigenlijk altijd al van.

Ben bezig al mijn kleren in koffers te duwen. Om de kadootjes die ik heb gekregen van al mijn lieve vriendjes daar ook nog bij te proppen. En ben me aan het voorbereiden op veel tranen op Schiphol. Maar dan gaan we ook echt! En ik heb er zin in gelukkig. Want ik wil nu wel eens weten hoe warm het nou echt is in Accra. Wie mijn nieuwe collega's zijn. Hoe ons huis er uit zal gaan zien. Waar de leuke barretjes aan het strand met live muziek precies zitten. En hoe mijn leven straks zal zijn.